Jak správně podat reklamaci

Nebojte se reklamací

Reklamace zboží je běžnou součástí života, alespoň by to tak mělo být. Dalo by se říci, že pokud reklamujete zboží a jste přitom nervózní, nakupujete u špatného prodejce. To, že několik kusů z milionů a milionů výrobků a produktů dodaných zákazníkům v ČR nebude na 100% v pořádku, je téměř jasné, byť se tomu všichni snaží předejít. I přes veškeré technologie a kontroly se někde uvolní kontakt, někde přetrhne nitka a někde se třeba poškodí obal konzervy.

I u nás se občas něco přihodí. Díky tomu, že veškeré reklamace schraňujeme, můžeme prozradit, že jsou roky, kdy nepřijde reklamace žádná. A „nejhorší“ rok byl ten, kdy během dvanácti měsíců přišly reklamace čtyři. Než tak reklamaci sepíšete, podívejte se prosím na článek, kde se nejčastějším reklamacím věnujeme. Může se stát, že už se s něčím podobným na nás někdo obrátil a třeba se dozvíte, že se nejedná o nic špatného "Nejčastější reklamace - nejčastější dotazy".

Jak postupujeme v případě reklamace

Co je u všech reklamací stejné, je to, že na všechny podané reklamace reagujeme a každý podnět vede k někdy až detektivnímu vyšetřování.

Necháváme kontrolovat kamerové záznamy v továrně a všechny údaje výrobce, abychom zjistili, jestli se jedná o možné pochybení zaměstnance - nebo třeba i odhalíme systémovou chybu u výrobce, případně dovozce. Kamerový systém máme i v našem skladu a dokážeme tak zjistit, jestli zboží opouštělo sklad v pořádku a poškodilo se třeba až u prodejce. Ostatně i supermarkety mají svoje sklady a prodejny pod dohledem kamer a přesně vědí, co kdy bylo kam dopraveno.

Často jsme pak schopni vysvětlit, jak k situaci došlo. Ve většině případů reklamací je s výrobkem vše v pořádku a jde jen o nedorozumění.

Někdy se ale skutečně stalo, že nám reklamace pomohla přijít na systémovou chybu a zlepšit tak kvalitu zboží přímo u výrobce.

K tomu, abychom toto vše mohli podniknout, však potřebujeme vaši pomoc.

Jak na reklamaci?

Pro správné posouzení reklamace potřebujeme vědět:

  1. O jaký druh zboží se jedná ? – nejlepší je výrobek vyfotit tak, aby bylo vidět číslo šarže.
  2. Kde jste jej koupili ? – tady nám pomůže nafocená účtenka.
  3. Co přesně je s výrobkem v nepořádku? Opět nejlépe s fotografií, případně přesně slovy popsat.

S těmito informacemi jsme schopni zmapovat pohyb zboží od výroby až po prodej.

Pokud se vám na výrobku jen něco nezdá, ale nejste si jisti, napište nám i tak. Rádi vaše dotazy zodpovíme a třeba nás inspirujete pro nový příspěvek na blogu..

V ideálním případě nám napište na reklamace@nekton.cz

Samozřejmě, že se k Vašemu podnětu dostaneme i přes Facebook messenger a další emailové adresy, ale v tomto mailu máme k vašim reakcím nejblíže.

Pokud byste měli jakýkoliv doplňující dotaz, kontaktujte nás na info@nekton.cz

Za Nekton vás zdraví Ondra

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram